Odčervení koček

Služba

Odčervení koček a koťat

odčervení kočky a koťat

PROČ SE ODČERVUJÍ KOŤATA?

Důvody jsou podobné jako u štěňat. I paraziti koček představují riziko jak pro kotě, tak pro člověka. Nejčastějším parazitem je škrkavka Toxocara cati, kterou se většina koťat nakazí sáním mléka od matky nebo z okolního prostředí. Dále může dojít k nákaze tasemnice Dipylidium caninum pozřením blechy. Z dalších parazitóz se vyskytuje giardióza, isosporóza, škrkavky druhu Toxascaris a pod.

JAK ČASTO ODČERVOVAT KOŤATA?

• 3 týdny po porodu – 1. odčervení
  • do 3 měsíců  – každé dva týdny
  • 3 až 6 měsíců – každé čtyři týdny
  • od 6 měsíců do jednoho roku stáří – každé tři měsíce
  • Kotě je tedy do jednoho roku stáří odčerveno 9-krát.

ODČERVENÍ KOŤAT – ČÍM ODČERVOVAT KOTĚ?

Podobně jako u štěňat používáme nejlépe pasty. Můžeme použít i tablety nebo spot-on přípravky. Fenbendazol, pyrantel, praziquantel, selamectin a milbemycin jsou rovněž bezpečná pro koťata.

ODČERVENÍ KOČKY – JAK ODČERVIT BŘEZÍ KOČKU?

Pro kočky – nastávající matky platí v podstatě totéž co pro feny. Pokud je krytí plánované, odčervujeme týden před krytím, a pak odčervujeme kojící kočku společně s koťaty. V době březosti můžeme opět použít pouze přípravek Stronghold. Vzhledem k faktu, že škrkavky koček se nepřenáší placentou, nepovažujeme odčervení v době před porodem za nutné.

ODČERVENÍ KOČKY – JAK ODČERVOVAT DOSPĚLÉ KOČKY?

Stejně jako psy, i kočka může být zdrojem nakažení člověka. Dospělá kočka na rozdíl od psa může celoživotně vylučovat vajíčka škrkavek, celoživotně u ní také dochází k celotělové migraci larev. Začervení se u dospělých zvířat projevuje víc nespecificky hubnutím, nechutenství, občasným průjmem nebo špatným stavem srsti. U koček však může nastat i výrazná klinická infekce se silným průjmem a dehydratací.

ODČERVENÍ KOČKY: JAKÝ JE ROZDÍL V ODČERVENÍ BYTOVÉ A VENKOVNÍ KOČKY?

Kočka s přístupem ven je ohrožená nejen infekčními vajíčky, ale i nákazou lovem myší nebo jiných drobných živočichů, kteří hrají roli mezihostitele parazitů. U venkovní kočky proto předpokládáme prakticky neustálé začervení. Kočka výhradně bytová je v mnohem menším ohrožení, nicméně k nákaze může dojít i tak. Infekční vajíčka si můžete dovézt na podrážkách bot z venku nebo od jiných chovatelů. Krmením syrového nepřemražovaného masa může zase dojít k nákaze tasemnicemi.

ODČERVENÍ KOČKY – JAK ČASTO ODČERVOVAT VENKOVNÍ KOČKY?

Minimálně každé 3 měsíce, tj. 4x do roka. Může se odčervovat i každý měsíc pro zajištění úplného přerušení vývojového cyklu parazitů.

ODČERVENÍ KOČKY – JAK ČASTO ODČERVOVAT BYTOVÉ KOČKY?

Varianta, která kočku nejméně zatíží, je parazitologické vyšetření trusu 2x ročně a případné cílené odčervení podle nálezu. Další možností je kočku rovnou 2x ročně odčervit.

ODČERVENÍ KOČKY – ČÍM ODČERVIT KOČKU?

Používáme nejčastěji tablety, které jsou dnes už opravdu malé velikosti a jsou dobře přijímány. V praxi se nejlépe osvědčily tablety Milprazon nebo Milbemax. Pro kočky, kterým je i tak problém podávat tablety, máme možnost aplikovat přípravky spot-on k nakapání na kůži. Zde příchází do úvahy preparát Profender spot on nebo Nexguard spot on, která zároveň funguje i na blechy a klíšťata.

Čím odčervit koťata?

Jak odčervit chovnou kočku?

Odčervení dospělých koček?

Stejně jako psy, i kočka může být zdrojem nakažení člověka. Dospělá kočka na rozdíl od psa může celoživotně vylučovat vajíčka škrkavek, celoživotně u ní také dochází k celotělové migraci larev. Začervení se u dospělých zvířat projevuje víc nespecificky hubnutím, nechutenství, občasným průjmem nebo špatným stavem srsti. u koček však může nastat i výrazná klinická infekce se silným průjmem a dehydratací.

Jaký je rozdíl mezi začervením venkovní a domácí kočky?

Jak často odčervovat kočky s přístupem ven?

Jak často odčervovat bytovou kočku?

Jaké přípravky se dají použít na odčervení koček?

Používáme nejčastěji tablety, které jsou dnes už opravdu malé velikosti a jsou dobře přijímány. Pro kočky, kterým je i tak problém podávat tablety, máme možnost aplikovat přípravky spot-on k nakapání na kůži.

Antiparazitika vhodné pro kočky